Tuesday, November 28, 2006

BESØK AV KATH

En ting e få haim ei haimasiå men aen ting e holde den oppdaterte!
Nå he eg besøk av Kathrine, hu he vært her akkurat ei vegå i dag, og sga fortsatt ver her fem dager til. Det e konge med besøk men for må innrømme at eg he kje for mye tid til å henge i vekene med na, men me i helgene tar me an heilt ut i lag. Denne helga va me på ei kjent strand i Perth kalt Scarbourgh. Der heiv meg å Kathrine oss i surfingå....Kathrine he tidlgere hatt et dagskurs i sufing så hu trudde hu hadde peiling å prøvde lære meg. Og goe som eg e så klarte eg fint å komme meg på bena på brettet (se bilde....sgo trudd eg isje he gjort aent). Det va bare helmax å surfe.....så sinnsjukt kult! Så me he allerde lagt planer for surfing neste helg også! Farlig kult! Vil ha, vil ha.....men som det hette: me kan isje få alt her i livet!
Liden spennende flau hendelse i surfingen: Bølgene va sterke for lille miri og brettet drog meg flere ganger helt rundt som en aen tørketrommel....så gale at en kar måtte spør meg om eg va sikker på om surfing va noge for meg....daaaa, klart det tenkte eg. Fysste gong, je meg litt tid, va mitt svar! Anyway...han hjalp meg en hel masse og ga meg gode råd....itte litt mange tørketrommel hendelser så snudde eg meg te han og sa: ser du kæ så skjer, skjer hver gong....kæ eg jer feil??? maen står bare å flire...ja ja kult nogen he det løye tenkte eg....men så tar eg en titt på bekledningen som va hele 3 lag med topper.......som om det va nok....NEI! Der va pigande litt av puppen til miri føge ud....så va det kanskje isje bare tørketrommel hendelsen så va løyen for maen og ALLE de andre rundt! Eg snudde meg å lada så ingenting! VERSTA EG KAN JER!
Uansett en kjempe dag! Surfing e konge=)

Søndagen va me i Fremantle som e en stor havneby (huske eg kje hailt fail så e det denne byen far he mesja om at han he vært i sine yngre dager, skipstiden). Det e en by som har tatt vare på bygninger og hus fra flere år tilbake, så byen var preget av fine detaljer.
Dagens program va en årlige parade som me var heldige å treffe på….vanvittig mange gode innslag, både sang og dans i ulike fargerike kostymer. Været var flott så det va ypperlig for oss å hive oss på en uterestaurant på kaia for å metta magene våre med fish and chips. He faktisk aldri prøvd det før…utrolig goe feitende fisk!
Me fekk også tatt oss en liden titt på et minde stort markedet, og goe så me e så klarte me å få handlet noe: hver sitt par med øyredobba.
Dagen va helt konge! Men klart at når Kathrine klare å bli frastjålet mobilen sin så kan me kje akkurat je turen terningskast 6, men Kathrine derimot jer eg en sterke 6`er for være vims nr 1 =)……..) Hu klarte nemlig allerede første dag hu kom her, i løpet av de to første måltidene sine, å søle ut drikkevannet på bordet 2 gonger! …..og isje minst kaffikoppen hu fekk rett etter ankomsten sin….. (klare deg godt Kath!)

Takk for ei kjekke helg Kath! Ny tur denne helgå…ganske grait med besøk som fikse goe innholdsrike turer der eg får sett mer enn bare basen eg bur på. Ny oppdatering etter neste helg! Følg med!

Forst. Følger

Nb: Linda Lea: Uden om at eg he vært mektig go til å lese bøker og isje minst på engelsk så MÅ eg bare få tilføye at eg også he begynt å liga hvitløksbrød: e ufattelig nok blitt en aldri så liden favoritt for na Lauvskar!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home